Nietypowe stoisko TVP na PIKE 2015

Stoisko Telewizji Polskiej na jesiennej konferencji PIKE 2015 można bez wątpienia zaliczyć do jednego z najlepszych wśród wystawców, którzy zaprezentowali się Krakowie.

fot. TVP
Podzielone na dwie części (część sportową i część serialową) miejsce ulokowane zostało tuż przy wejściu głównym do centrum konferencyjnego ICE. Jednak nie tylko efektowny wygląd, a przede wszystkim to co działo się na stoisku TVP skupiało uwagę operatorów, firm branży ISP czy konkurencyjnych nadawców.

W specjalny „Dzień z kanałem TVP Seriale” organizatorzy postarali się o pozyskanie niezwykłego elementu scenografii. Pierwszy raz w historii najpopularniejszego polskiego serialu Ranczo słynna ławeczka spod sklepu w Wilkowyjach została wypożyczona poza plan filmowy i znalazła swoje miejsca właśnie w Krakowie na stoisku Telewizji Polskiej. To nie wszystko! Redakcja TVP Seriale postarała się, aby ławeczka nie pozostała pusta i zaprosiła do udziału w imprezie znanych i lubianych aktorów Piotra Pręgowskiego, Sylwestra Maciejewskiego oraz Bogdana Kalusa, którzy w serialu Ranczo znani są z zasiadania przed sklepem na charakterystycznej niebiesko-żółtej ławeczce. Pomysł okazał się hitem, a do ławeczki i wspólnego zdjęcia z aktorami Rancza ustawiały się kolejki. Przy okazji każdy mógł wziąć udział w błyskawicznych konkursach, w których za zdjęcie oznaczone hashtagiem #tvpseriale, które pojawiło się na profilach społecznościowych wręczano nagrodę w postaci DVD z najnowszych sezonem serialu Ranczo. Kanał TVP Seriale pokazany został jako jeden z najlepszych polskich kanałów tematycznych, który niemal bez przerwy pojawia się w czołówce tej klasyfikacji oraz jako zwycięzca wielu nagród publiczności.

„Dzień TVP Sport” to wielogodzinne rozmowy o sporcie z jednym z najbardziej rozpoznawalnych komentatorów sportowych związanych z Telewizją Polską czyli Przemysławem Babiarzem. Prowadzący stoisko pytał eksperta m.in. o zbliżające się wielkimi krokami Igrzyska Olimpijskie w Rio de Janeiro, a także o antenę TVP Sport, która podczas PIKE zaprezentowała po raz pierwszy pełną listę imprez sportowych do których prawa posiada Telewizja Polska, a które zobaczyć będzie można właśnie na jej antenie. Przemysław Babiarz był bardzo ciepło przyjęty przez zwiedzających, a kilkugodzinna rozmowa pomiędzy animatorem, a prezenterem docierała dzięki systemowi nagłośnienia na wszystkie cztery piętra oraz do każdego stoiska na konferencji.

Telewizja Polska S.A. przygotowała stoisko, na którym oprócz prezentowanych dwóch kanałów TVP Seriale i TVP Sport prezentowano przede wszystkim nową ofertę cenową Biura Handlu – mówi Monika Karasek, Dyrektor Biura Handlu TVP S.A. Uczestnikom konferencji rozdawane były wcześniej przygotowane ulotki informacyjne. Odbyły się liczne spotkania z operatorami kablowymi, zarówno wcześniej umówione jak i spontaniczne przy okazji odwiedzin stoiska – relacjonuje Agnieszka Krakowska, handlowiec Działu Reemisji. Podczas rozmów kontrahenci zachęcani byli do poszerzania swojej oferty programowej o kanały TVP. Już podczas spotkań składane były wstępne deklaracje, co do zawarcia umowy licencyjnej na nowych warunkach przedstawionych przez Biuro Handlu i poszerzania zasięgów kanałów Telewizji Polskiej S.A – dodaje z kolei Kierownik Działu Reemisji Biura Handlu, Łukasz Naczas.




Dodatkowo podczas konferencji PIKE miał miejsce bardzo przyjemny akcent związany z produkcjami Telewizji Polskiej. Polska Izba Komunikacji Elektronicznej wyłoniła laureatów Festiwalu Kanałów Tematycznych. Spośród nadesłanych materiałów, jury nominowało stacje, spośród których wyłoniono zwycięzców. Wśród nich zwycięzca w kategorii „Śladami Historii” zwyciężył kanał TVP Historia.